Taktyki SEO, czyli o pozycjonowaniu serwisów amatorsko i profesjonalnie

Skuteczne pozycjonowanie stron, to obecnie często część biznesplanów uwzględniających wykorzystanie serwisów internetowych. Jak całkiem powszechnie wiadomo, otwieranie w dzisiejszych czasach biznesu bez witryny internetowej jest albo wyraźnie czymś uzasadnione, albo zwyczajnie błędne, dlatego temat pozycjonowania stron internetowych stał się sposobem zarobku wielu specjalistów SEO, prześcigających się w konkurencyjnej wycenie pozycjonowania i zasadniczym doświadczeniu. To, co różni amatorskie pozycjonowanie serwisu od gruntownego i skutecznego pozycjonowania stron www, to obierane taktyki i efekty jakie chcemy przez nie osiągnąć. Pozycjonowanie stron w google nabrało wszak drugiego i trzeciego dna, uwzględniając czynniki lokalne, globalne i osobiste. Dlatego też tak ważne są różnice w pozycjonowaniu za granicą, ale także w lokalnym rozrachunku, czyli np. pozycjonowanie stron w Warszawie, może się różnić pozycjonowania stron w Łodzi (SEO Łódź i SEO Warszawa). Czasami warto mieć ekspertyzę (lub eksperta) od obu, czasami starczy lokalny. Widzą to również duże firmy, stawiając swoje lokalne oddziały (np. Google Warszawa). W tym artykule przedstawiam podstawowe zagadnienia, od których warto wyjść, gdy zależy nam na skutecznym pozycjonowaniu i osiągnięciu pułapu pozycjonowania top 3.

Dobór słów kluczowych

Sprawa stara jak samo pojęcie pozycjonowania stron SEO, czyli dobór słów kluczowych. Wbrew pozorom i wiedzy amatorskiej na temat skutecznego pozycjonowania strony, nie chodzi tu o trafienie z nimi w temat. Wiadomo, że jak prowadzimy bloga o Gwiezdnych Wojnach, to pozycjonowanie strony Google, nie będzie używało słów kluczowych: Kapitan Kirk, tylko Darth Vader. Tyle, że nie jest to podstawą skutecznego SEO. U podstaw Google pozycjonowania stron leży taki dobór swoich słów kluczowych, by wyprzedzić konkurencję, tzn. inne blogi o Gwiezdnych wojnach. Zakładamy, że fani Star Treka siedzą gdzie ich miejsce.

Czynnik lokalny, a sprawa ogólna

Czytajac o skutecznym pozycjonowaniu na konkretne miasta jak pozycjonowanie na Łódź, czy też pozycjonowanie SEO Warszawa, spotkamy się głownie z poradami, że takie skuteczne pozycjonowanie w Warszawie oprze się zasadniczo na starciu o turystów, czy mieszkańców wybierających pub na popołudnie, czy weekendową imprezę. I jest to wszystko zasadniczo prawda. My mamy natomiast swojego bloga o Gwiezdnych Wojnach. Czy pominiemy taki kąsek jaki da nam pozycjonowanie w Warszawie? Coś co lokalizacja dana przez Google pozycjonowanie strony jest sprawą z grubsza darmową w porównaniu do walki o użytkowników w (powiedzmy) Słowacji? Oczywiście, że nie. Skorzystamy z tego jako nabicie ruchu. Oczywiście jako polski serwis być może pozycjonowanie stron mamy oparte na rynek lokalny. Ale nawet tutaj pozycjonowanie strony w Google może korzystać z takich niewielkich szczególnych zgrupowań słów kluczowych.

Algorytymy profesjonalnie, czy warto zatrudnić eksperta?

Google SEO to nie branża do poznania w dzień, to obecnie cała specjalizacja. Dawno (kilka lat temu) minął okres, gdy amator mógł konkurować z profesjonalnymi stronami na bazie kilku artykułów, czy tutoriali. Pozycjonowanie Google to trochę wyścig, gdzie zaangażowane są już całe bazy danych, a pozycjonowanie strony internetowej opiera się nie tylko na fluktuacji preferencji użytkowników, ale też samej firmy Google. Pozycjonowanie stron ceny opiera w dużej mierze na kontynuowanym wsparciu, a zatem pozycjonowanie wycenia się teraz na miesiące, a nie cele. Niemniej z darmowymi bazami danych temat można na pewno samodzielnie zacząć. Dopiero potem inwestując w zagadnienie lub odnajdując się na tym rynku.