Na co zwrócić uwagę wybierając telefon konferencyjny dla swojej firmy?

Wyposażenie do firmy wcale nie musi generować dużych nakładów finansowych, przy czym trzeba wiedzie, jaki sprzęt wybrać. Telefony stacjonarne powoli odchodzą do lamusa, mimo to niekiedy są potrzebne, szczególnie jak prowadzimy dużą firmę, w której często prowadzone są konferencje telefoniczne. Telefon konferencyjny to bardzo dobre rozwiązanie dla biznesu, ale jaki wybrać?

Telefonia IP dla biznesu

Usługi telekomunikacyjne powoli odchodzą do lamusa, obecnie bardzo dużym zainteresowaniem cieszą się telefony VoIP, które łączą się za pomocą Internetu. To dobre i bardzo praktyczne rozwiązanie, z którego korzysta obecnie wielu przedsiębiorców. Chociaż telefon konferencyjny IP wizualnie niczym nie różni się od modelu tradycyjnego, to różnica jest w rodzaju połączenia. Zwykły telefon ma jeden przypisany numer, telefon konferencyjny IP daje możliwość prowadzenia rozmów z wieloma osobami jednocześnie, co więcej nie generuje tak dużych kosztów. Telefonia VoIP ma przewagę nie tylko ze względu na niskie rachunki, ale na możliwość prowadzenia rozmów międzynarodowych za darmo. Takie rozwiązanie będzie zatem doskonałe dla przedsiębiorców, którzy robią interesy z zagranicznymi kontrahentami, czy mają zagranicznych klientów. W ten sposób można sobie odpuścić wiele podróży firmowych i po prostu połączyć się z daną osobą czy firmą przez Internet. Telefon konferencyjny oferuje bardzo dobrą jakość dźwięku oraz wiele zaawansowanych funkcji, dzięki temu wydajność rozmów jest lepsza. Trzeba pamiętać, że niektóre telefony konferencyjne nie posiadają słuchawki, są jednak wyposażone w mikrofon i głośnik o dużym zasięgu. Na rynku można znaleźć bardzo duży wybór takich urządzeń, przy czym najlepiej wybierać telefony, które pochodzą od renomowanych producentów.

Wielkość pomieszczenia jest ważna

Wybierając telefon konferencyjny w pierwszej kolejności warto zastanowić się, w jakich pomieszczeniach będzie używany. Ma to duże znaczenie, bo w przypadku niewielkiego pokoju jakość dźwięku może być inna, niż w dużej sali na kilkadziesiąt osób. Poszczególne urządzenia będą dedykowane różnym wnętrzom. Każdy model telefonu może mieć inny zasięg, dlatego warto to sprawdzić przed decyzją o zakupie sprzętu. Do niewielkich pomieszczeń wystarczą telefony konferencyjne o zasięgu 2-4 metrów, do większych sal odpowiednie będą telefony biznesowe. Najlepszą opcją będzie także przejrzenie opinii danym urządzeniu w sieci, dzięki temu unikniemy rozczarowania i niespodzianek.

Istotnym elementem podczas zakupów jest także gwarancja, zwróćmy na to szczególną uwagę. Telefony IP to dobry wybór, gdyż w ten sposób można znacznie ograniczyć koszty w firmie, co jest ważne, szczególnie dla przedsiębiorców którzy dopiero rozwijają swój biznes. Wyposażenie biurowe musi być nowoczesne i funkcjonalne, tylko wtedy praca będzie wydajna, a pracownicy zadowoleni.